tisdag 17 december 2013

En stämpel - tre olika kort

Jag brukar skicka och ge bort ganska många julkort. Då är det smidigt att använda samma stämpel till flera, men variera t ex pappren eller layouten på korten. Idag vill jag visa tre olika julkort som jag gjort med samma stämplar och dessutom likadan insida och baksida. På framsidan har jag använt stämpeln vintern - så vackert det glimmar om snö och kristall. Den finns som digital stämpel i Pysseldags-shoppen.

Det första kortet är ett riktigt enkelt och stilrent kort. Jag har stansat ut en snöflinga i vitt cardstock, stämplat på vitt cardstock och bara framhävt mina två vita element på vit botten med lite silverfärgad washitejp. Pricken över I blev en enkel snöflingecharm. Enkelt, smidigt och snyggt.


Kort nummer två är raka motsatsen. Här har jag embossat min stämplade text med silver-hologram-pulver, så att det blir både silvrigt och glittrar. Jag har använt ett par olika mönstrade papper, spets och rosor som dekorationer, samt lite bling och en charm.


Kort nummer tre har jag gjort på röd botten och sedan dekorerat med julpapper i bruna och beiga toner. Jag har stämplat i samma mörkbruna färg som jag färgat in kanterna med och sedan har jag dekorerat sparsamt med lite bling och en charm.


Alla korten ser likadana ut på insidan, jag har stämplat God Jul och Gott Nytt År (finns som gummistämpel i Pysseldags-shoppen) och lämnat resten tomt så att jag får plats att skriva en riktigt lång julhälsning. 


På baksidan har jag stämplat med min personliga stämpel (här står det hur du går till väga för att beställa en liknande) mitt på kortet och sedan dekorerat med en snygg hörnstämpel (finns både som gummistämpel och digital stämpel i Pysseldags-shoppen) och några lätt krokiga streck. :)


Tack för att du läste ända hit! Kom tillbaka imorgon för mer inspiration. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett spår!
Thank you for leaving me a comment!