tisdag 18 februari 2014

Recept-LO för Pysseldags

Hej där!

Helgmorgnarna är lite extra mysig när det är sådant vacker vårvinterväder som vi har haft de senaste dagarna, tycker jag. För att lyxa till det lite kan man ta en långfrukost, dricka en extra kopp kaffe, grädda våfflor och lösa korsord... Det är i alla fall en slags långfrukost som jag uppskattar.

Idag vill jag visa den första layouten till mitt nya receptalbum. Basen är ett kraftfärgat cardstock som jag skurit ner till 8x8 tum. Det blir för stort och tungt om man ska ha en receptpärm med 12x12-layouter...


Jag har använt papper från BoBunny och stämplat med svart och brunt. På mina tags har jag sprayat med röd mist i en hjärt-mask och torkat med embossingfön. sedan har jag färgat in alla kanter med Walnut Stain och dekorerat lite lagom. Det ska ju vara lättläst och fokus på receptet (jag kunde inte låta bli att strössla med ganska många små dekorationer).

De stämplar jag har använt är den lilla blomman från alla hjärtans dag-kitet, #helgmys och den stora hashtaggen från hashtag-kitet med hashtagtexter på både svenska och engelska. Framöver kommer jag att visa många fler sätt att använda dessa roliga texter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett spår!
Thank you for leaving me a comment!