tisdag 25 februari 2014

Hashtag-tags!

Ja, hashtags (ord eller korta fraser efter en #) använder man ju i sociala medier, t ex instagram, för att visa att det man lägger upp hör till något speciellt ämne eller för att man ska kunna hitta det om man söker på ämnesord. Varför skulle man inte kunna använda dem som stämplar också? Det blir extra roligt att göra tags med hashtags... ;)

Dagens hashtag-tags (hihi) har jag gjort med lite olika tekniker. Först stämplade och embossade jag ugglan Helge och girafferna, sedan färgade jag in tagen med lila distress ink, så att de embossade djuren inte blev lila (resist-teknik, alltså). När jag fått djupet i färgen som jag ville (jag distressade ganska mycket innan jag blev nöjd) sprayade jag med vatten med lite perfect pearl i för att få en glittereffekt. Jag torkade med min embossingfön och upptäckte att embossingpulvret smälte igen när det blev varmt. Det blev ett kul mönster på min tumme... ;)

 
Sedan stämplade jag med mina hashtaggar #vänner och #brajobbat. och dekorerade med mottagarens namn, tissue tape, några enamel dots och pilar. Hashtag-orden finns i flera olika kit i shoppen, både på svenska och engelska. Tagen blev sedan etikett till en inflyttningspresent.


Medan jag ändå var igång gjorde jag en tag till. Jag lade vanliga papper över min tag för att göra mina röda och blå ränder. När de torkat stämplade jag ugglan Helge och #brajobbat, strösslade med trästjärnor och avslutade med lite stjärntape. Ugglan fick också lite glossy accents på ögonen och näbben.

Förstås kan man använda hashtag-orden till PL också, om man vill. Här i bloggen kommer det inspirationsinlägg med PL-tema varje vecka. Välkommen tillbaka snart!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett spår!
Thank you for leaving me a comment!