tisdag 20 maj 2014

Gör en egen bakgrund med stämplar

Ja, alltså, det är väl ingen jättegrej i sig... Men ändå - något jag gör alldeles för sällan. Ibland behöver man någon som säger till för att man ska bli påmind om alla olika sätt att använda stämplar.

Jag stämplade min kortbas med tulpanen och använde Distress Ink Victorian Velvet, fast jag tryckte stämpeln en gång mot ett skräppapper först, innan jag stämplade varje tulpan på kortet. Då blev de inte så skarpa.




Sedan stämplade jag de fina tulpanerna på rad och färglade lite lätt med mina copics innan jag klippte ut dem och fäste på kortet med 3D-kuddar. Texten lyckans fjäril... sitter också på 3D-kuddar. Den sitter egentligen ihop, men passade bättre på kortet när jag hade delat på de två raderna. Som enda dekoration valde jag att stansa ut tre fjärilar ur en bit mönsterpapper.


I helgen som gick var jag och Rosa på besök hos Ciza, som driver Pysseldags, och förutom att vi åt god mat, skrattade och pratade mest hela tiden och förlorade stort i kubb, provade vi också en del nya idéer som vi ska dela med oss av här i bloggen framöver. Håll utkik!

Ha en riktigt fin tisdag och tack för att du tittade in! Glöm inte att spana in Pernillas tävling som pågår fram till den sista maj. Det ligger fina priser i potten...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett spår!
Thank you for leaving me a comment!