tisdag 27 maj 2014

Gör städningen roligare med en snygg disktrasa!

Det är inte alltid det är roligt att städa, även om det är nödvändigt. Förra helgen fick jag och Rosa chansen att prova att dekorera disktrasor med stämplar och alkoholbaserade pennor, stansa ut dem med dies till roliga former... Superkul!

Jag gjorde flera olika, några lite enklare och några med lite extra finess.


 Den första trasan jag visar var en sådan där snilleblixt som man kan få ibland. Så klart måste jag ju stämpla med den textstämpel som faktiskt handlar om städning! Jag stämplade Hellre lite skit i hörnen... med svart StazOn-dyna och smutsfläckarna med brun dyna.


Nästa text handlar också om städning. Dammtussarna i hörnen är änglarnas tofflor stämplade jag med svart, den stora ängeln (finns som digital stämpel i shoppen) med en rosaröd stämpeldyna som heter Fuchsia och den lilla ängeln med svart.

När jag ändå var igång stansade jag ut två bitar ur en trasa med dies från Spellbinders. Det gick hur bra som helst! Sedan stämplade jag Hellre lite skit... med svart StazOn på den ena och Om mammor var blommor... på den andra, men där valde jag också att stämpla med de söta blommorna. Dem färglade jag sedan med ProMarkers, fast det går nog precis lika bra med Copics.


Den sista trasan jag visar idag testade jag att blöta ner, därför är den liksom lite knölig. Jag ville se hur det blev när jag hade färglagt Nillas fina giraffer med pennorna. Lite av färgen försvann, men det mesta sitter kvar. Texten Kaos är det minsta man kan säga passade också bra på en disktrasa, tycker jag.

Det man ska tänka på om man vill göra något liknande är att inte använda sig av vattenlöslig färg när man stämplar, så att det inte går bort när man blöter ner sin fina disktrasa. Om man är osäker, kan det vara bra att prova att stämpla, blöta ner och låta provet torka för att se hur det blir.

Tack för att du tittade in och kom snart tillbaka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett spår!
Thank you for leaving me a comment!