tisdag 19 augusti 2014

Dop och bröllop - på samma gång!

Idag vill jag visa två kort som jag har gjort till ett dop och ett bröllop. De två äger inte rum på samma dag, men jag gjorde dem åt samma vän, som ska få gå på båda.



 Dopkortet har jag gjort med tre lager papper från Maja Design. Jag valde att ha ett ganska mörkt papper i botten och sen två ljusare lager ovanpå för att det inte skulle kännas för kompakt. På framsidan har jag stämplat en luftballong (privat) med brun dyna och satt barnets namn på en liten vimpel. Sedan stämplade jag På Dopdagen på insidan av kortet.



Bröllopskortet är gjort med papper från Pion, ett som jag hittade när jag rotade runt långt nere i pappersförvaringen på jakt efter något helt annat... Jag stämplade mitt motiv från Some Odd Girl på 4CC-papper och färglade allt utom klänningen med Copics. Inne i kortet har jag stämplat Han är charmig, hon är rar... med brun stämpeldyna.

Tack för att du tittade in och kom snart tillbaka!

Glöm förresten inte att kika på Digikampanjen som pågår för fullt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett spår!
Thank you for leaving me a comment!