söndag 9 november 2014

Färgglada må bra-kort



Jag fortsätter med mina alster från DT-träffen förra månaden. Linda Sporre gör så fina, färgglada alster så vi önskade att hon skulle hålla en liten kurs med oss och prata lite om hur hon tänker, hur hon färglägger och helt enkelt lära oss att göra färgglada kort som lockar fram leenden hos de allra flesta.


Först valde jag det färgglada mönsterpappret , sedan färglade jag den söta ugglan Hjärtrud med ProMarkers i turkost, för att matcha pappret. Jag gav henne också små vita fräknar på kinderna och runt näbben. Som du ser har jag dekorerat enkelt, med ritade hörn och några strasstenar. Jag tyckte inte ens att det fick plats en stämplad hälsning på framsidan.


På insidan av kortet stämplade jag Krya på dig på ett papper från samma serie, som liksom redan var färdigdekorerat, med doily, blommor och allt. Jag satte den sedan på en bit av samma röda papper som fick vara fotomatta till Hjärtrud på framsidan.



När jag kommit hem från träffen ville jag inte glömma allt nytt som jag lärt mig. Alltså gav jag mig i kast med ett nytt färgglatt kort ett par dagar senare. Hjärtrud fick vara med den här gången också, fast i rosa. Jag har färglagt med Copics. Stämpeln Hjärtliga gratulationer är väl härlig?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett spår!
Thank you for leaving me a comment!