onsdag 7 december 2011

Stämpla på ljus

I lördags var jag på ett köpcenter, och döm om min förvåning när jag plötsligt nästan snubblade över en demonstration av hur man överför stämplade motiv och texter till ljus! Johanna visade ett ljus för några veckor sedan, där hon hade stämplat på ett papper från en servett. Jag har istället valt att stämpla på silkespapper (båda går lika bra) och sedan överföra till ljuset. Ett hett tips (eftersom det blir rätt varmt när man blåser på det med värmepistolen) är att ha bakplåtspapper runt sitt ljus, dels för att hålla silkespappret på plats innan det har fäst på ljuset, dels för att ha något att hålla i utan att bränna fingrarna.

Jag har stämplat med stämpeln Så vackert det glimmar... på mitt silkespapper, fört över det till ljuset med hjälp av värmepistolen, och sedan dekorerat med glitterlim, en ros som jag satt fast med en knappnål, och några nålar med snygga pärl-huvuden.  Nålarna är det bara att ta ur sedan, när ljuset brinner ner i närheten av dem.






Tack för titten, ta och stämpla på ett ljus redan idag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett spår!
Thank you for leaving me a comment!