måndag 4 februari 2013

Keeping it simple...

Jag utmanade mig själv för ett par veckor sedan att göra alster i stilar som inte låg inom min egen comfort zone, så att säga. Det blev två olika alster som tillsammans med den här asken utgjorde min ansökan till Pysseldags nya DT. Jag blev inte antagen, så jag visar nu mina alster här i bloggen.

Det kort jag vill visa idag är en lift. Jag hittade ett kort i en tidning som var så enkelt och snyggt, utan en massa krusiduller, färglagda stämpelmotiv och annat... Jag var tvungen att testa! Så här blev resultatet:



Jag ha använt glittrigt lila cardstock, två lager med mönsterpapper och fyra rosor. En stämplad hälsning nedanför de mönstrade pappren. Det som skiljer mitt kort från förlagan är storleken och antalet rosor. Originalet var lite mindre och hade bara tre rosor.


Hälsningen syns bättre när det inte glittrar i hela kortet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett spår!
Thank you for leaving me a comment!