tisdag 24 juni 2014

Bakgrunder med textstämplar

Hej hej!

Här kommer ett litet inspirationsinlägg från mig. Jag har gjort ett par olika kort där textstämplar får vara både bakgrund och i fokus. På mitt första kort har jag stämplat texten Busfrö i två färger liksom i en spiral på bakgrundspappret. Sedan monterade jag min topper på ett grönt papper, för att få lite inramning som passade med min gröna traktor. Texten Grattis har jag stämplat med svart och maskat in den ensamma gröna texten i mitten.


 Till mitt andra kort har jag använt samma Grattis-stämpel. Jag har stämplat med en grön dyna och liksom stämplat av färgen inåt på pappret, så det blir tonat (jag är rätt så nöjd med resultatet). Mitt i stämplade jag sedan med svart för att få så mycket kontrast som möjligt.


Tack för att du tittade in och kom snart tillbaka för fler roliga tips!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett spår!
Thank you for leaving me a comment!