tisdag 1 juli 2014

Experiment och PL på kort

Japp! Klart att det går.

Som bekant tycker jag ju att PL är svårt, men de fina PL-korten går ju att använda till annat också. Kort, till exempel. Jag har helt enkelt tagit två kort ur ett PL-kit från Becky Higgins. Sedan har jag färgat in kanterna med Walnut Stain och stämplat med samma dyna. Stämplarna jag har använt kommer från alla hjärtans-releasen, Tycker om dig (denna stämpel är tyvärr slut som gummistämpel, men finns som digital version) och den minsta hjärtblomman.


Det andra kortet jag visar idag hade jag inte tänkt blogga, men när jag lade ut det på instagram fick det så positiv respons så jag vill visa det här med. Det är lite av ett experiment i att använda stämplar på olika sätt... Jag stämplade Istället för en blomma med både med en svart dyna på vanligt papper och med grönt på cardstock och klippte ut, sedan använde jag den i vanligt papper som mall för att veta ungefär var jag skulle stämpla tulpanerna. När jag hade fått till en cirkel på min kortbas färglade jag dem lite lätt med en rosa copic-penna och satte pärlor emellan. Den gröna stämpeln satte jag på distanskuddar mitt i cirkeln av blommor.

Tack för att du tittade förbi och kom snart tillbaka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett spår!
Thank you for leaving me a comment!