tisdag 22 juli 2014

Bokmärken till sommarens böcker

Jag är en riktig bokmal, men sedan jag började jobba som lärare har jag inte läst lika mycket som förut. Kanske beror det på all läsning som ingår i jobbet? Jag tar igen det på loven, då läser jag som en tok.

Idag vill jag visa två olika bokmärken som jag gjort. Det ena var lite mer ett genomtänkt projekt, medan det andra kom till av en slump när jag fick syn på en klädnypa på skrivbordet...

Steg 1: skär till en kvadrat och vik in hörnen.

Steg 2: Dekorera!
Det första bokmärket är ett hörnbokmärke som är tänkt att sitta över hörnet på sidan. Det är riktigt enkelt att göra, allt du behöver är en bit kvadratiskt papper (mitt är 2 x 2 tum) som du viker ner två av hörnen på. Sedan är det bara att dekorera. Jag har stämplat med Tycker om dig i en pratbubbla.
Framsidan på mitt hörnbokmärke.

Baksidan. Man kan t ex skriva en liten hälsning på insidan.
Bokmärke nr 2 gjorde jag snabbt av en klädnypa och en chipboardpil. Jag dekorerade klädnypan med den lilla hjärtblomman och fyllde i den med en röd och en grön copic-penna. Sedan klistrade jag fast pilen. Enklare kan det knappast bli!



Tack för att du tittade in, och glöm inte att kolla Pysseldags sommarrea!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett spår!
Thank you for leaving me a comment!