tisdag 15 juli 2014

Egna PL-kort med Pysseldags stämplar

Hej!

Hoppas att du har det bra ute i sommaren. Det är inte alltid så lockande att sitta inne och scrappa när solen skiner ute, men jag har hittat lite tid att sitta och göra några egna PL-kort, som jag ska använda till att dokumentera en resa som jag och min sambo gjorde i påskas.

Jag skar upp ett ark vitt cardstock och fick ett antal blanka kort att dekorera.

 Jag började med att välja plastfickor och valde då två olika av Becky Higgins. Seden tejpade jag upp dem vid mitt bord och skar till kort i storlekarna 3x4 och 4x6 tum. Jag tejpade upp fickorna för att kunna se hur mitt uppslag kommer att se ut.

Här är mitt uppslag med några av de färdiga korten.

Jag har dekorerat mina kort sparsamt med washitejp och hållit mig till röda och svarta mönstrade tejper. När jag framkallar mina foton och sätter in dem i plastfickorna kan jag dekorera mer med saker som passar till fotonas motiv.
Höger sida med korten insatta.
Vänster sida med de färdiga korten.


Till mina kort har jag använt följande stämplar:


Tack för att du tittade in idag. Kom snart tillbaka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett spår!
Thank you for leaving me a comment!