tisdag 2 september 2014

Egna PL-kort med Pysseldagsstämplar


Det är sällan jag inte förstår vad det är jag ska göra. Ibland kanske jag måste läsa om instruktionen, men oftast gör jag det man frågar efter. Inte den här gången. Fast det blev inte så tokigt ändå, tror jag.
  



Jag har gjort en liten serie med egna PL-kort. De kommer att finnas hos Ciza på Pocket Scrap-träffen i Hjo den 13/9. Flera av oss i Pysseldags DT har gjort egna kort inför träffen, så att man ska kunna bli inspirerad att göra egna kort om man vill, om man inte hittar några färdiga som man tycker passar, eller bara för att det är roligt. Tanken var också att vi skulle använda oss av #-stämplar. Det missade jag totalt.


Jag har gjort 4 stora 4x6-kort och 4 små 4x3-kort. Jag tog helt enkelt fram en plastficka och tittade efter vad som fick plats i den, sedan gjorde jag kort och fyllde alla fickorna. Jag höll mig till samma färgskala, det kändes enklast. Det är lättare att hålla sig till ett par färger och få det att se enhetligt ut. På titelkortet har jag färglagt lite med Copics.


Jag har använt följande stämplar:

Tack för att du tittade in, kom snart tillbaka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett spår!
Thank you for leaving me a comment!