tisdag 30 september 2014

Pimp my iPad!

På jobbet har vi iPad. Det betyder att man går runt med en sån istället för en kalender, ett kollegieblock eller vad man nu trivdes bäst med innan iPad kom och vände upp och ner på världen. Det betyder också att jag inte automatiskt har en ny kalender att piffa till inför varje läsår.

Däremot måste jag piffa mitt iPad-fodral, som såg väldigt luggslitet ut efter ett läsårs intensivt arbete.


Jag började med att ta bort det gamla piffet, som bestod av tre remsor washi-tejp, några bokstäver och en dekal från facket. Sedan grundade jag med ett lager vit gesso (om du vill prova, ta ut iPaden ur fodralet innan du piffar).

Medan gesson torkade valde jag stämplar och funderade lite på dekorationer men kom fram till att det blev bäst om jag inte planerade så mycket. Jag hittade lite dekorationer, washi-tejp och bokstäver i kaoset på skrivbordet och limmade fast det med 3D-lack.

Så här blev det:



Jag har använt följande stämplar:
Tomten (halva)
Steampunk-hörn
Frankeringsstämplar

Tack för att du tittade in!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett spår!
Thank you for leaving me a comment!