tisdag 9 september 2014

Kickstarta inspirationen!

Det händer ju att inspirationen tryter och man sitter där med papper, stämplar och foton och inte kan komma på något alls att göra. Hur gör du då? Ibland hittar jag inspiration i bloggar, på pinterest eller på facebook. Det finns en uppsjö av skisser, bingorutor och andra utmaningar som kan sparka igång den trögaste av pysselhjärnor. Nackdelen är att det kan ta lång tid, jag har en tendens att fastna i fina bilder, klicka runt i evigheter och antingen tar tiden slut eller så har jag helt tappat bort vad det var jag skulle göra...


När jag skulle göra något till det här inlägget var huvudet lika tomt som en heliumballong och jag hade verkligen inte tid att sitta hela kvällen på internet. Då tog jag till mitt bästa knep, som funkar nästan jämt. Jag ritade en skiss. Enkel, utan för mycket detaljer. Så att man kan använda den flera gånger, om det kniper.


Till min LO har jag använt tre PL-kort från Becky Higgins som passade till det somriga fotot. Sedan har jag hållit det ganska avskalat. Lite washitejp, enamel dots och en flair. Jag tyckte stämpeln "Lycka är att bara vara och dela med sig" passade så bra till bilden!

Dela gärna med dig av dina bästa tips på hur man får fart på hjärnan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett spår!
Thank you for leaving me a comment!