onsdag 31 augusti 2011

Svart, rockig, romantisk ask

Idag vill jag visa upp en ask. Jag är inte så mycket för rosa, volanger och gullegull, även om jag gör sånt också. Min ask har en lite mer svartrockig goth-känsla, mörk romantik liksom. Jag var en riktig wannabe ett tag, längtade efter långa kjolar, Doc Martens med spindelvävsmönster och långt svart hår. Det blev inte så, men jag hängde en del med svartrockare istället. (genom bla passagen-chatten Exilen)

Jag började med att distressa asken och locket med Distress Ink i färgen Black Soot, och sprayad med glimmer mist gjord på Perfect Pearl och vatten. Vimpeln är också distressad med Black Soot och sprayad. Jag har stämplat med en vattenfast svart stämpeldyna (så att den färgen inte ska lösas upp när jag sprayade) och dragit vimpeln över bordskanten för att få till en bra böj.






Sedan skar jag till det vinröda pappret (från Bo Bunnys Timepiece-kollektion), ruggade kanterna och distressade med samma dyna som innan. Sedan var det bara att limma och dekorera. Den svarta spetsen har jag limmat fast med Glossy Accents, som är suveränt för spets och metalldekorationer! Rosorna och pappret har jag fäst med Scotch Strong and Precise Glue. Fråga gärna om du undrar över något, jag svara gärna på frågor om hur jag har gått till väga.





Jag hoppas att ni blir inspirerade att testa något nytt!


1 kommentar:

  1. Den där asken är ju en dröm Anna! Högsta poäng av mig! Mer sånt! /Sofia Bergh

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett spår!
Thank you for leaving me a comment!