onsdag 24 augusti 2011

Krya på dig-kort för nördar


Idag vill jag visa ett kort jag har gjort med ett citat från en av mina favorit-nördar från TV: Sheldon Cooper. För er som kanske inte känner till Sheldon (det lär väl finnas en eller två...), är han en mycket speciell karaktär i TV-serien The Big Bang Theory. När Sheldon är sjuk, måste någon sjunga hans favoritsång Soft Kitty för honom. Ciza har gjort en stämpel av de första två raderna i sången, och eftersom jag känner några nördar, passar den stämpeln jättebra för mig om någon av dem skulle bli sjuk och behöva ett kort.


Här har jag stämplat med VersaMark på vellum och embossat med Platinum-embossing-pulver. På insidan har jag torr-embossat med en embossing-folder från Tim Holtz Artful Muse-set för att få fram gubben med paraplyet.


Materiallista:
Cardstock: Core'dinations Milled Lavender
Mönsterpapper: DCWV Black Currant Stack
Vellum
halvpärlor, en bit av en gammal boksida, rosor och blad


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett spår!
Thank you for leaving me a comment!