onsdag 16 november 2011

Adventspyssel

Tänk, nu är det bara en och en halv vecka kvar, sen är det första advent. Tiden fullkomligt rusar fram. Jag hinner inte riktigt med... Till dagens inlägg i Pysseldags blogg har jag altrat en fin trekantig tändsticksask. De är så tacksamma att dekorera och pyssla till, de blir som en prydnad i sig själv. Och vad passar bättre än en tändsticksask och ett fint ljus som gåbortspresent så här strax före advent?

Stämpeln jag har använt heter Adventsvers. Jag minns den från skolan, då vi läste en vers varje fredag under advent, och magistern tände ett ljus på katedern. Det var så mysigt. Nu tappade jag tråden... Jag har stämplat min vers på straw-färgad cardstock, och sen embossat små snöflingor runt kanterna. På andra sidan har jag satt en bild från ett klippark från Pion Design och en ensam vit ros. Jag har distressat alla kanter med Vintage Photo och målat med lite Glimmer Glam runt flickan på bilden för att ge lite extra vinterkänsla. Jag avslutade med lite Stickles, Crystal på blomman och Platinum runt bilden.




Vad ska du pyssla med till advent? Hur går det med julkorten? Jag har bestämt mig för att ta det lugnt i år, men ska försöka få ihop till de närmaste...

1 kommentar:

  1. Du är bäst, vackrast och störst <<<333
    Tack för att en glimt av DIG och nu på senare tid ditt fantastiska kreationer ger min dag en extra guldkant.

    Du är magi förkroppsligad, min kära Anna ^_^

    Ditt väsen är vad det vackraste sagor är gjorda av och vad världen verkligen ser ut som: ett paradis av godhet och positivitet och glitter och stjärnor och myyyyyys <3

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett spår!
Thank you for leaving me a comment!