onsdag 2 november 2011

Piffad kalender!

Lärarkalendrar ser ju mer eller mindre likadana ut överallt, i alla lärares väskor, på skrivbord och i klassrum. De sista åren har en del kalendrar börjat tillverkas med fram- och baksidan på omslaget i behändiga plastfickor, så att man kan anpassa sin kalender efter eget tycke. Jag har ägnat mer än halva höstterminen åt funderingar på hur min kalender ska få se ut, men förra helgen tog jag äntligen tag i att piffa upp min tråkiga kalender!

Basen är en bit kraftfärgad cardstock, som jag distressat runt kanterna med Vintge Photo. Sedan har jag stämplat med olika stämplar från Primas senaste serie Printery. Linjalen, mattetalen och bokstavsbilderna har jag klippt ur papper från serien An ABC Primer från Graphic 45. Stämplarna Höstterminen och Vårterminen är nya i shoppen hos Pysseldags! Satte dit mitt namn på en kakservett, och siffror från samma bokstavsark för att visa vilket läsår det är. Avslutade med lite tejp från Tim Holtz, Platinum-stickles och ett par charms. Baksidan pryds av fler utklipp från Graphic 45, charms och det som var kvar av kakservetten, lite tejp och så stickles så klart. Vad tycks? Jag är nöjd.

Framsidan

Baksidan

Lärarkalender för Ämneslärare
Kalendern före (bild från Kalenderkungen)

Kalendern efter.
Ett äpple till fröken?

Närbild på stämplarna.

Hur ser din kalender ut?

Önskar alla lärare ett skönt höstlov!

1 kommentar:

  1. den blev verkligen jätte fint.
    och jag ser fram emot att träffa dig på helgen...
    vi ses
    hälsningar
    Johanna

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett spår!
Thank you for leaving me a comment!