söndag 29 januari 2012

Det blev ett fågelkort!

På mellandagsrean shoppade jag en stans från Tim Holtz: Mini bird and cage set. Jag tänkte inte på att det var såna där magnetiska stansar, så när de kom från Mollys (med några andra fynd) hamnade de i min låda för stansar... Man var ju tvungen att ha en magnetisk bricka (base tray) att lägga dem på! Tur att det fanns såna i Mollys shop också!

Så fort jag fick hem min bricka, satte jag igång att stansa små fåglar. Det var så kul! Sen började jag fundera på vad jag skulle göra med dem. Plockade fram pappren jag hade kvar från oktobers shabby chic-kit från Mollys Scrapbooking och satte igång. Cardstocket jag använt som kortbas är en sån där färg jag bara älskar, men som kan vara svår att använda... I alla fall passar den väldigt bra till de mönsterpapper jag använt.

Den gula fågeln har jag färgat in med Distress Ink - Scattered Straw. Buren är införgad med Black Soot, och de andra två fåglarna (hittar du dem?) har jag färgat in med Pumice Stone.


Detta blir mitt bidrag till Månadens Utmaning för januari. Utmaningen är bingo, och jag har valt lodrät rad nr 4: Knappar, Utstansat, Spets, Blommor/Blad.

Det är fortfarande några timmar kvar av utmaningen, du hinner! Här är bingobrickan:


Nu ska jag grotta ner mig i pysselhörnan och stansa ut lite fåglar, tror jag...

1 kommentar:

  1. Hej!
    Får tacka för ditt jättefina bidrag till Månadens Utmaning och Lycka Till!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett spår!
Thank you for leaving me a comment!