fredag 16 mars 2012

Kärlek med gesso

Mitt sista bidrag till tävlingen om att bli gästdesigner hos Mollys Scrapbooking är en LO. Jag tog en mask och smetade ut gesso så att det fyllde alla hålen i masken, sedan lät jag det torka. Eftersom lagret med gesso är ganska tjockt, fick jag vänta en stund. Det var då jag började måla gesso på de små blocken från biltema. Resultatet kan du se här.

Fotot på min syster och hennes man har jag satt på en fotomatta av vit cardstock, sedan har jag dekorerat med utklippta journaling-etiketter från ett Bobunny-papper som var med i tävlingskitet. Titeln är också en sådan utklippt bit. De gula blommorna var en utmaning att använda, men jag tycker att de passar här.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett spår!
Thank you for leaving me a comment!