onsdag 25 april 2012

Art Journaling


Ja, jag har också provat. Jag altrade en anteckningsbok för ett tag sedan, som jag tänkte ha lite färgläggningsprover och sånt i... Sedan tänkte jag att jag skulle prova en ny teknik, så då skar jag ut en sida som kunde passa i min anteckningsbok och vips! var min anteckningsbok en Art Journal också.

Sidan 1 ser ut så här:




Jag har mistat med blå, grön, gul och rosa mist. Sedan har jag använt gesso, som jag både lagt på pappret över en mask, stämplat med en toarulle, gjort streck med ett gammalt busskort och gjort små "fågelfötter" med en pensel. På toarullsringarna har jag haft lite glitterlim. Jag har gnuggat dit flera rubons och stämplat med en vimpel och siffran 1.Som avslutning har jag klippt ut tre fjärilar och två vimplar ur ett mönsterpapper och satt dit en charm. Jag tycker det blev en glad, kul sida. Riktigt nöjd. Undrar hur nästa sida kommer att se ut?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett spår!
Thank you for leaving me a comment!