fredag 6 april 2012

Små hus

Jag gillar ju att bygga små saker i papper, det har ni väl inte missat? Jag tror att det kan ha börjat när pappa plockade fram pappersmodellerna på landet, när det regnade... Jag och mina systrar satt och klippte och klistrade ett tag, men mest var det nog pappa och hans bror som gjorde modeller. Flygplan, fåglar, båtar, hus... Allt möjligt byggdes där vid stora bordet i allrummet när regnet trummade mot taket och man inte ville vara ute.

Jag tror att jag har kommit upp i ganska många små hus vid det här laget. De är inte alls så avancerade som pappas modeller, men kan varieras i det oändliga och är ganska lätta att göra. Här visar jag några som jag gjorde till en kollega. Hon beställde dem till sin dotters födelsedag.





Det röda huset finns det flera bilder på här.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett spår!
Thank you for leaving me a comment!