torsdag 29 augusti 2013

European Scrap Battle Round 1

Jag är med i European Scrap Battle. Det är en stor tävling som kommer att pågå under hösten och där man blir lite av en europamästare i pyssel om man vinner alltihop. Jag har anmält mig till fyra kategorier och två av dem hade sin första omgång den här veckan. Man skulle skapa kort respektive layout med inspiration från Stockholm Scrap & Pearl Events hemsida.


Bakgrunden till min layout har jag mistat med svart och rött genom olika masker. Jag valde sedan papper i färger som jag tyckte passade till de som är mest framträdande på sidan. Fotot på min söta systerdotter passade perfekt i stil! Jag har försökt ha med många olika detaljer, så att man kan titta länge på sidan.


Mitt kort är lite renare, men jag har försökt få till samma känsla av färgstänk och kludd. Jag har lekt med lite stämplar från Prima och lagt till några extra detaljer. Det blev ett riktigt bra-att-ha-kort.

Nu är omröstningen i den första omgången klar och rösterna räknas för fullt. Jag hoppas på att ha gått vidare till omgång två. Håll tummarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett spår!
Thank you for leaving me a comment!