måndag 19 augusti 2013

Nytt år, ny bok

En lärares år är ofta lite annorlunda än andra yrkesgruppers. Vårt år börjar i augusti. Nu sitter många lärare och piffar till sina nya kalendrar inför läsåret som precis har börjat.

Jag visade en kalender som jag piffat en framsida till förra veckan, nu är det dags att visa några till. En vän och en kollega bad mig fixa deras kalendrar. Naturligtvis har jag också gjort något åt min egen tråkiga kalender. Nu är de mycket roligare att ta med sig till lektioner och möten! 


Sofia hade några önskemål för sin kalender. Den skulle vara svart, grön och lite orange, ganska murrig. Hon gillar att utmana mig! Eftersom Sofias två stora intressen är musik och foto, passade jag på att få med de elementen i hennes framsida. Jag har använt glimmer mist gjort på Distress-refiller, svart mist från Dylusions, vit gesso, Distress Ink Rusty Hinge, två sorters tejp och en bit filmrulle från Tim Holtz. Dessutom har jag använt stämplar från Prima och en mask från Heidi Swapp och en från TCW. 


Helen gav mig fria tyglar och jag lekte med glada färger på hennes framsida. Jag har använt mist från Tattered Angels, Tim Holtz och Dylusions, svart gesso och en mask från Tim Holtz för att skapa bakgrunden. Sedan har jag lekt med tejp, en bit av ett tårtpapper som jag mistat, en klocka från Maya Road lite stämplar från Graphic 45 och Pysseldags.


Min egen kalender går i samma färger som Helens, de var så kul att leka med! Snörena lade jag till för lite extra struktur och för att få in lite lila på den annars väldigt gul/turkosa sidan. 

Våra kalendrar kommer säkert att inspirera någon att piffa till sin! Har du gjort något särskilt med din kalender?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett spår!
Thank you for leaving me a comment!