lördag 14 september 2013

Mixed Media i rosa och turkos

Idag vill jag visa ett mixed media-alster. Jag har inte gjort så många sådana på sistone, helt enkelt för att jag ofta blir missnöjd med resultatet och då är det ju inte lika roligt. Dagens alster är både jag och beställaren riktigt nöjda med!



Jag har sprayat med turkos och rosa mist och använt mig av ett kartonghjärta som mask för att få det vita hjärtat mitt på. En mask med små rutor använde jag för att göra mönstren med vit Gesso. Sedan tog jag en hönsnätsmask och färgade in med mycket Distress Ink Picked Raspberry på de rosa partierna, stämplade med Picked Raspberry och Peacock Feather på respektive fält och gjorde en stor fläck med Distress Stain Peacock Feather på ett av de turkosa partierna. Lite olika sorters washitejp fick också vara med. Sedan satte jag dit namnet och stämplade texten i svart. Som avslutning satte jag dit några rubons och pärlor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett spår!
Thank you for leaving me a comment!