tisdag 24 december 2013

Julask och årets nya julgodis!

God morgon och god jul!

Såhär på julafton hoppas jag att du sitter med fötterna i ett par ulliga sockor, lyssnar på någon bra musik och njuter av att få var ledig tillsammans med nära och kära.

Jag vill visa en ask som jag köpte i en inredningsbutik och snyggade till lite, så att den skulle passa att ha årets julgodis i. Stämplarna jag har använt är Snöflingor och God jul och Gott nytt år. Jag stämplade snöflingorna med Distress Ink Walnut Stain runt om på locket och asken och julhälsningen på insidan av locket (som är ojuligt rosa...). 



Runt lockets kant satte jag en hjärtmönstrad washitejp. När alla godissorterna hamnat i asken knöt jag ett snyggt presentsnöre om asken, så att den skulle klara tågresan hem till familjen.





En av årets nyheter i asken är polkaknäck. Enkelt att göra och en ny och rolig variation av den vanliga knäcken. I botten på formarna lade jag krossade polkaspån. Sedan dekorerade jag knäcken med lite mer polkakross innan den hade stelnat helt.



Jag önskar dig en god helg och hoppas att vi ses här snart igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett spår!
Thank you for leaving me a comment!