tisdag 7 januari 2014

Alla hjärtanskort för Pysseldags!

Hej och gott nytt år!

Hoppas du har fått en bra start på det nya året. Idag vill jag ge lite tips på snabba kort till alla hjärtans dag, eller bara ändå, till någon man tycker om.

Jag har använt gummistämplar från kitet med Nillas ugglor och andra djur som ligger här i shoppen. Ugglan är så härlig, tycker jag! alla mina kort är sk Clean and Simple-kort, dvs att jag har ansträngt mig för att hålla det så avskalat som möjligt. Det är en rolig utmaning som jag verkligen rekommenderar!


På kort nr 1 har jag stämplat ugglan i svart och texten i turkost. Snöret sitter så att man kan tro att ugglan sitter på det, lite som på en kraftledning. För att ge kortet lite inramning har jag ritat lite slarviga streck i tre av hörnen.


Kort nummer 2 är ännu enklare. Jag har stämplat samma uggla och text som på första kortet, fast med bara svart. Jag har också stämplat den lilla hjärt-blomman bredvid ugglan och ritat några linjer som kan vara en del av horisonten där ugglan sitter. För att få lite färg och struktur har jag dekorerat med några självhäftande hjärtan i rött.


Mitt tredje kort är nog det som är mest avancerat idag. Jag har använt olika stämpeldynor till mina olika stämplar. Den här gången hoppade jag över ugglan och stämplade med två olika poststämplar som finns i det här mini-kitet i shoppen. Lite bling fick markera blommorna och texten.

Nu är det bara att sätta igång med korten! Ha en bra tisdag, så ses vi igen om en vecka med ny inspiration. Glöm inte att söka till vårt designteam, titta HÄR!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett spår!
Thank you for leaving me a comment!