tisdag 28 januari 2014

Snöflinge-tag för Pysseldags

Idag vill jag visa en tag jag gjorde igår kväll. Jag blev så inspirerad av det fantastiska vintervädret, både snön, blåsten och minusgraderna! Jag är nog lite egen som tycker om det, men det är så mysigt när snöflingorna far runt i luften och lägger sig som en tjock, luddig filt över världen...

Hur som helst bestämde jag mig för att leka lite med resist-teknik. Det är inte alls svårt, men ser väldigt avancerat ut. Det du behöver (förutom t ex en tag att altra) är stämplar, en embossingdyna, genomskinligt embossingpulver, embossingfön, en distressdyna och en svamp att färga in med, lite vatten och ett par bomullspinnar eller lite hushållspapper.


 Jag började med att stämpla och embossa snöflingor runt kanten på min tag.


När det var klart färgade jag in hela tagen med svart distressdyna och sprayade med vatten med lite perfect pearl i (för en liten glittereffekt). Jag torkade av mina embossade snöflingor med en bomullspinne innan jag torkade hela tagen med embossingfönen.


När tagen var torr och någorlunda platt (jag värmer alltid från båda sidorna, då blir resultatet ofta plattare än annars) lekte jag loss med dekorationer och avslutade med en liten tag med texten Tycker om dig från det senaste alla hjärtans-kitet. Perfekt att lägga på ett paket eller ge bort med en blomma till någon som ligger mig varmt om hjärtat.


Jag hoppas att du ger dig på resist-tekniken, du med! Visa gärna vad du gör, jag är så nyfiken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett spår!
Thank you for leaving me a comment!