tisdag 14 januari 2014

Kramas på distans - ett kort för Pysseldags

Idag vill jag visa ett kort som skulle kunna kvalificera sig som en kram på distans. Jag har använt en digital stämpel från Some Odd Girl, som jag färglagt med Copics. Motivet stansade jag ut och sedan stämplade och distressade jag runt kanten så att det inte skulle vara så vitt. Kortbasen är vitt, slätt cardstock. Ovanpå basen har jag lagt lager av kraftfärgad cardstock och ett blågrönt papper från Maja Design.


Den fina hälsningen för långt borta för en kram (finns även som digital stämpel här) har jag stämplat med Walnut Stain på vitt cardstock som jag sedan böjt genom att dra det lite försiktigt över kanten på bordet, så att det får en jämn bågform. Jag lekte lite med rosor, bling och utstansade hjärtan runt motivet. Det här kortet var riktigt roligt att göra, perfekt underhållning när minusgraderna bara blir fler utanför fönstret.

Tack för titten, kom gärna tillbaka snart!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett spår!
Thank you for leaving me a comment!