tisdag 18 mars 2014

Vinter, vackra vinter!

Igår morse när jag cyklade till jobbet var det lite snö och is på marken. Bilarna var misstänkt vita på taken och det var lite kyligt om öronen. Jag gillar ju vintern, så jag blir inte nedslagen av lite snö, men jag är då mer sugen på vår nu...

Idag vill jag visa en layout jag gjort med en bild från dagen före nyårsafton. Jag tillbringade nyårsveckan i Orsa, åkte skidor och bara slappade, som man ska göra på skidsemester!


Bilden tog jag på vägen hem från skidspåren, den enda dagen under veckan som solen verkligen sken! Det är så makalöst ljus när solen står så lågt och allt bara glittrar och blänker.


Jag har använt papper från Maja designs Frost-serie. De passar ju väldigt bra till vinterbilder... Mina favoriter, snöflingorna, finns med som kantdekoration på de två panelerna vid sidan av den stora fotomattan. Jag har som vanligt färgat in kanterna med Walnut Stain och den dynan har jag använt till snöflingorna också. Mina hashtags har jag stämplat med svart, så de skulle synas lite mer.

Jag trivs riktigt bra med att göra LO i 8x8-format, det känns lite mer behändigt än att fylla ett helt papper som är 12x12. Formatet passar dessutom mycket bra till de där framkallade Instagram-bilderna.

Kom gärna tillbaka snart igen för mer inspiration, och glöm inte att besöka Pysseldags-shoppen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett spår!
Thank you for leaving me a comment!