tisdag 25 mars 2014

Dopkort till en liten pojke

Idag vill jag visa upp ett kort som jag gjort till en ny liten människa som ska döpas. Jag valde att använda mig av papper som går i grönt och blått med lite inslag av gult för att bryta av mot den pastelliga trenden som man ser överallt just nu. Jag tycker om när det är lite tryck i färgerna!


För att framhäva de klara färgerna på pappren har jag valt att inte färga in kanterna med någon distressdyna. Istället har jag satt lager av ljusblå cardstock mellan lagren med mönstrat papper för att markera de olika fälten. Jag har dekorerat med washitejp, trästjärnor och lite bling.

Det blev ett ganska kort inlägg från mig idag, men jag tycker att kortet talar för sig självt. Kom ihåg att besöka Pysseldags-shoppen, där finns stämplar för alla tillfällen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett spår!
Thank you for leaving me a comment!