onsdag 19 mars 2014

Vintrigt grattis till en riktig skidnörd!

Förra veckan visade jag det här kortet i Pysseldagsbloggen, men jag kunde inte visa det här, det skulle liksom avslöja överraskningen till födelsedagsbarnet... Jag har gjort ett grattiskort till en tjej som, precis som jag, verkligen tycker om vinter och snö. Hon fyllde år igår och även om det är så gott som vår så tycker jag att det passar med vintertema på hennes kort, hon är faktiskt en riktig skidnörd... ;)


Jag har jobbat med flera lager mönsterpapper där alla kanter fått sig en omgång med Distress Ink Walnut Stain. Mellan två av lagren stack jag in en doily, och på alla lager har jag använt mig av några olika stämplar för att ge kortet ännu lite mer vintage-känsla. Jag har stämplat med Steampunk-hörnet på bottenlagret och nästa lager, fast på olika hörn, så de inte överlappar. På lager två har jag dessutom använt frankeringsstämplar från ett helt kit med snygga poststämplar. Det rosa lagret har fått sig några poststämplar och en härligt romantisk fjärilsfrankering, och några snöflingor i motstående hörn.

Den fina tagen har jag stansat ut och stämplat med några snöflingor och sedan ett grattis mitt på. Eftersom jag inte har gjort vintagekort på länge, gick jag verkligen all in med dekorationer, både charms, pärlor, kvistar och rosor. Riktigt gulligt!

Pappren jag har valt kommer från Maja Design. Titta gärna in i Pysseldags-shoppen när du har en stund över!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett spår!
Thank you for leaving me a comment!