söndag 15 maj 2011

Tävling hos Mollys Scrapbooking!

I samband med National Scrapbooking Day förra helgen utlyste Lilo på Mollys Scrapbooking en tävling. Man skulle scrappa en LO om varför man scrappar, vad det är som gör att man gillar sin hobby, och samtidigt visa ett exempel på sin stil. Priset är en plats som gäst-designer! Klicka här för att komma till tävlingen!

Jag har gjort en LO som verkligen visar både mig själv, min stil och varför jag scrappar. Jag scrappar för att det är så sanslöst KUL! Det ger mig en så glad, sprallig känsla när allt faller på plats, oavsett om det tar en halvtimme eller om jag gått och funderat på ett alster i flera dagar. Rätt vad det är så säger det klick! och då blir det bra! Naturligtvis blir jag inte lika nöjd med alla saker jag gör, men jag tänker inte grotta ner mig i det. Blir det inte bra så plockar jag isär det och börjar om, eller så låter jag det vara. Oftast gör jag kort, och den som ska få kortet vet ju inte hur jag tänkte mig kortet från början i alla fall. Låter det helt koko?

Så här blev den! Misten gör ofta mina LO:s buckliga,
så jag har fäst den lite på en pizzakartong från Mollys. ;)


Närbild på den fina charmen.

Här har jag samlat dekorationer och gömt min journaling på en tag.


Så här blev det med MS-fjärilar som mask.

Min journaling-tag.


Jag älskar min hobby!

Material och teknik:
Jag har mistat på min CS med turkos och brun mist och använt utstansade MS-fjärilar som mask. Alla kanter på pappren är distressade med Vintage Photo, och fotomattan och mönsterpappret (BoBunny Gabrielle) är skrapade med edge scraper. Jag har färgat in tagen med Vintage Photo och sedan sprayat mist med Wild Honey (distress ink refiller) i. Charmen till vänster långt ner är fäst med Glossy Accent, liksom spetsen. Jag har använt två sorters tissue tape från Tim Holtz, en gammal boksida och blommor från Stellas. Alfabetena är båda från Mollys, det ena hör till februaris shabby-kit och det andra kom med extrakitet i mars.


Tack för titten! Nu håller jag tummarna...

1 kommentar:

  1. Gosh så fint!!! Du kan du! Jag som var imponerad av ditt otroligt vackra kort blir helt salig av layouten! =)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett spår!
Thank you for leaving me a comment!