onsdag 11 juli 2012

Färga in tags med distresser...


Idag visar jag inget kort. Jag visar istället en liten beskrivning av hur man färgar in tags på två olika sätt, men där man utgår ifrån samma färgkälla, nämligen Distress-dynor.


Jag började med att välja färg. Här har jag valt två dynor från vårpaketet, Peacock Feathers och Shaded Lilac. Jag har också tagit fram en mini-mister med vatten i och min ink blending tool samt skumgummi till de valda färgerna.


Jag börjar med den Shaded Lilac. Jag ska färga in tagen med distress-färg och vatten.


Jag drar med stämpeldynan mot ett glatt underlag några varv. Mitt underlag är ett laminerat A4-ark.


Här har jag sprayat med vatten på färgen som jag drog ut. Jag sprayar tills det bildas droppar av färg på mitt underlag. Sedan är det bara att börja leka runt med tagen i färgen.


Så här ser det ut efter två vändor i färgen. Jag har torkat med värmepistol emellan. Totalt badade jag min tag i färgen tre gånger.


Tag nummer 2 ska bli turkos. Jag tar fram min Peacock Feathers och inkblending tool med skumgummigrej.


Sedan lägger jag min tag på ett vanligt skrivarpapper och tejpar fast den lite försiktigt med maskeringstejp. Jag lägger min mask över och tejpar fast den också, så att det ligger still.


Här har jag börjat färga in min tag. Jag tar med min ink blending tool mot stämpeldynan och gnuggar sedan mot tagen med små runda rörelser.


Här har jag bestämt mig för att jag är nöjd med infärgningen. Jag lyfter på masken och sköljer av den med vatten, så att den inte ska färga av sig nästa gång jag vill använda den.



Nu är mina tags klara! Nästa vecka visar jag vad man kan göra med dem när de är färgade. Välkommen åter!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett spår!
Thank you for leaving me a comment!