torsdag 28 mars 2013

Vår?

Är det vår nu? Snart? Jag längtar efter våren. Plusgrader dygnet runt, fågelkvitter, den första späda grönskan som liksom står som en sky kring träden...

I Svartå gjorde jag en layout om vårsolen. Utmaningen var att ha med eller inspireras av minst tre ur ett urval av våriga ord. Jag valde orden tö, vår och vårsol. Fotot är en instagrambild som jag tog den sista februari på väg hem från jobbet. Då var det så härligt att se hur solen verkligen tog och snöhögarna minskade...


Jag har använt vit gesso och blå och turkosa mister till bakgrunden, sedan har jag skurit och rivit till mina mönsterpapper till lagom storlek och färgat in alla kanter med svart chalk. Lite spets, glitter och en glittrig blomma fick avsluta. Bokstäverna är glittriga thickers från American Crafts.

2 kommentarer:

Tack för att du lämnar ett spår!
Thank you for leaving me a comment!