tisdag 29 april 2014

Bröllopskort i vitt och rött

Idag vill jag visa ett bröllopskort som jag gjort i nästan bara vitt. Idén fick jag när jag satt och plockade i ordning på mitt pysselbord och av en händelse la den vita spetsen som du ser på kortet på den vita kortbasen. Jag kände nästan glödlampan ovanför huvudet...


Jag har använt en av de fina gummistämplarna som finns under fliken bröllop och kärlek i shoppen, nämligen Han är charmig, hon är rar - Grattis till ett vackert par! Den finns också i en digital version.

Jag stämplade på ett vitt cardstock med pärlemoreffekt och stansade ut ovalen med en die. Sedan dekorerade jag mitt kort med djupröda rosor och knoppar, några blad och utstansade kvistar samt några pärlor.

Jag hoppas att jag inspirerat dig lite inför vårens stundande bröllop. Välkommen åter för att hitta alla möjliga sorters scrap- kortmakeri- och pysselinspiration!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett spår!
Thank you for leaving me a comment!