tisdag 8 april 2014

Grattis!

Hej på dig!

Jag hoppas att du uppskattade mitt lilla aprilskämt förra veckan. Självklart ska vi inte byta ut alla termer mot de svenska motsvarigheterna (även om språkvetaren i mig verkligen vill ibland). Vi kör på som vanligt ett tag till.


 Idag vill jag visa ett Z-vikt kort i blått som jag gjorde till min bästa vän som fyllde år förra helgen. Jag har använt mig av papper från Maja Design.


En Z-vikning är en av de enklaste kortvikningarna man kan göra - gör bara ett extra veck mitt på kortets framsida och vik tillbaka den delen. Jag valde att ha samma mönsterpapper i botten på alla kortets tre delar, så att det skulle bli mindre rörigt. Det händer ändå saker på de tre delarna som gör att de inte bara smälter ihop.


Framsidan har jag dekorerat med rosa rosor. Jag stämplade Grattis med Distress Ink Walnut Stain (som jag också färgat in alla kanter med) och satte den lilla pappersremsan på en matta av vit cardstock. Sedan monterade jag det på 3D-kuddar och satte det på kortets framsida, tillsammans med en del av en doily. Kortets insida har jag hållit rätt så enkel, ett extra lager mönsterpapper och sedan har jag stämplat Om du var en blomma... med samma dyna på vitt cardstock och monterat med 3D-kuddar. Jag har satt pärlor i ena hörnet och en fjäril i det andra. De hörn som hamnar inne i kortet när det är stängt har jag inte dekorerat, det blir lite svårare att stänga det snyggt då. För att kortet ska hålla ihop har jag monterat ett band bakom panelen på framsidan. Bandet knyts mitt på kortet och blir både en dekoration och ett sätt att hålla ihop det.

Hoppas att du vågar ge dig på en Z-vikning nästa gång du gör ett kort.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett spår!
Thank you for leaving me a comment!