lördag 1 oktober 2011

Samstyre...

Alltså, en av de svåraste sakerna med att göra layouter tycker jag är att komma på en kort, fyndig titel som har något med fotona att göra. Ibland gör jag layouter helt utan titel, ibland blir det något enkelt, som datumet eller vem som fyllde år. Borde kanske gå någon kurs i hur man hittar på titlar. Någon som kan tipsa?

Hur som helst, min syster och hennes man fick en tandemcykel i bröllopspresent. Syster var genast framme och undersökte den. Cykeln var jättefin, vinröd med vita hjärtan och stjärnor, bröllopets datum och deras namn. Den var också pyntad med girlanger med dumlekolor och vackra blommor. Det märktes att det var några ur systers pysselgäng som gav den!

stellas mara förra helgen var detta mitt bidrag till kitutmaningen. Man skulle använda saker ur kitet, enbart, och minst en stor blomma. Den har jag vikt dubbel och satt i högra hörnet. Det enda man fick lägga till var bokstäver. Jag blev faktiskt nöjd med titeln på den här layouten!




Ha en trevlig lördag! Idag är det förresten World Cardmaking Day, så sätt igång och gör ett kort! Jag bloggar mina kort imorgon!

1 kommentar:

  1. jag har också jätte svårt för tittlar till mina lo's... men jag har kommit på att man inte alltid måste beskriva vad som hände just då på bilden eller vem som fyllde år eller sånt, utan man kan bara skriva "älskad", eller "syskonkärlek" eller "cykelturen" eller nån känsla man får när man titta på bilderna, sedan tycker jag att man kan skriva vad som hände på en liten journaling (eller vad det heter...)... men jag har också jätte svårt att hitta rätt tittel...
    Visa asken när du har gjort som jag för nålarna, min kompis tåg en liten maisburk, men jag har bara några nålar, det ser konstig ut i en maisburk...

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett spår!
Thank you for leaving me a comment!