tisdag 5 juni 2012

Sjung om studentens...

lyckliga dag... Snart är det dags! Flera av landets studenter har redan gått ut, fått kasta sina vita mössor högt mot himlen och jubla av lycka! Andra väntar med spänning på att livets äventyr ska ta en ny vändning vilken dag som helst.

Jag har gjort ett studentkort åt en vän som skulle uppvakta en nybakad student i förra veckan. Kortet skulle var vitt, med lite blått och gult på. Jag tänkte ett tag, det var ju inte helt lätt... Men skam den som ger sig! Jag rotade lite bland mina vita grejer och fick till något riktigt bra till slut.


På vitt cardstock har jag satt en lagom stor bit ostduk, sedan två lager vita papper. Det översta är lite pärlemorskimrande. Det har jag också försiktigt färgat in kanterna på med en gräddvit chalk. Fjärilarna har jag stansat ut med en stans från Martha Stewart och färgat in med lite svart chalk på kanterna. Några små pärlor fick vara pricken över i.

Tack för titten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett spår!
Thank you for leaving me a comment!