onsdag 21 september 2011

Näsduksvikning!

Om man jämför med förra veckans Pysseldags-inlägg från mig hamnar det här kortet i den svåra ändan av skalan. Det tog ungefär tre timmar av koncentrerat arbete att göra själva vikningen, som kallas näsduksvikning. Jag hittade en tutorial hos StampARTic och kände att det där måste jag ju bara prova! Så i lördags, på Örebro Scrapbookingsällskaps heldagsträff, skred jag till verket. Eftersom jag inte hade datorn med mig hade jag skrivit av hela instruktionen på ett A4 först. Det tog upp både fram- och baksida. Gissa om jag var nöjd när jag hade suttit där från frukost till lunch och faktiskt lyckades! En del andra krångliga kortvikningar har jag provat men förpassat till det runda arkivet för att jag helt enkelt inte får ihop dem...

Ljuset var rätt dåligt när jag skulle fotografera, därför är det lite varierande kvalitet. Jag ber om ursäkt för det och hoppas att det inte stör alltför mycket.

Kortet känns perfekt till mamma, eftersom jag lagt ner så mycket arbete och kärlek i det, och det blev så bra! Stämpeln jag har använt finns här i Pysseldags shop.







Tack för titten och kom snart tillbaka, jag har mer mysigt att bjuda på framöver!

3 kommentarer:

  1. Visst tog det sin lilla tid...men du fick ju till ett underbart kort!!! Lade till den som utmaning efter att jag gjort mitt första kort i den stilen, för jag tyckte verkligen det var en utmaning ;-)
    Kul att titta in på din blog med...
    Åsa

    SvaraRadera
  2. Ps. om du vill kolla på min sida hittar du den här
    http://asasscrapp.blogspot.com/

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett spår!
Thank you for leaving me a comment!