onsdag 16 maj 2012

Inspirerad av...

I helgen gjorde Lilo ett roligt inlägg på facebook, där hon utmanade den som läste att skapa ett alster inspirerat av Stacey Young. Jag hakade på innan jag ens kollat hennes blogg... Jag blev jätteinspirerad! Hon kör mycket med lager på lager på lager, men även andra saker och roliga färgkombinationer.

Jag valde att lifta en tag som Stacey gjort. Du hittar den i hennes blogg, här.

Så här blev min:




Jag har färgat in min tag med lila och gulgrön distress ink och sprayat med vatten. Sedan tog jag fram min gesso och kladdade lite på, stämplade med en bakgrundsstämpel och grejade. Efter det satt jag fast ett tag, jag visste liksom inte vad jag skulle dekorera min tag med. Till slut valde jag att bara smacka på! Jag tog en bit bred spets, några blommor som matchade distressfärgerna, en stor fågelburscharm och en massa stickles. Lite mer gesso på alltihop, och så en liten hälsning om sommarlovet. Klart!

Vad tycker du, Lilo? Har jag klarat utmaningen?

Kom gärna tillbaka imorgon, då bloggar jag ett kort med fart i...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett spår!
Thank you for leaving me a comment!