måndag 22 oktober 2012

Färgglad one-layer

Förra helgen var det heldagsträff med Örebro Scrapbookingsällskap. Vi slog läger i ett klassrum på Tullängsskolan och satt där hela dagen och bara scrappade! Hur kul som helst! En av utmaningarna under dagen var att göra en sk one-layer-layout. Nu blev det egentligen inte en riktigt one-layer, eftersom det bygger på att man då ska ha allt i ett lager, skriva ut fotot direkt på pappret och sedan stämpla, mista, måla...


Jag målade med akrylfärger på mitt vita cardstock. Cirkelmasken passade så bra, tyckte jag, till fotona på V med sina kulor. Jag valde färger från fotona till mina cirklar. Sedan "stämplade" jag vit akrylfärg med en toarulle lite ovanpå mina målade cirklar. Jag målade några vita cirklar ovanpå de färgglada också. Sedan stämplade jag med stämplar från Tim Holtz, både siffrorna och titeln som står nere i hörnet. Sista detaljen jag lade till är de små svarta pärlorna.

Tack för att du tittade förbi. Kom gärna tillbaka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett spår!
Thank you for leaving me a comment!