fredag 12 april 2013

Distress stains - mina nya vänner!

Förra helgen var jag ju på ett stort scrap-event i Globens Annex (det var några pärlare där också). Jag lärde mig både en massa nya saker och hittade nya vänner. Hela helgen stod jag och pysslade med coola Tabbatha, som inte bara färglägger fantastiskt, utan som gör jättefina ATC! Hon visade mig hur man kan använda Distress Stains och lät mig låna sina. Jag provade att färga in en tag med dem och blev riktigt nöjd med resultatet:



Jag har använt orange och lila stain (minns inte namnen) och sedan mistat över dem med vatten för att få dem att rinna lite. färgen blir på det sättet lite flammig och fläckig, jättesnyggt! När färgen torkat, stämplade jag med stämpeldynor med samma färg, så att man kan se ringar på den lila delen och hexagoner på den orangea. Sedan dekorerade jag med spets, knappar, frimärke och annat kul. Den lilla svarta tagen har jag målat med svart gesso och sedan dragit med Distress Stain - Picket Fence runt kanterna.

Tack för att du tittade in! Fler alster från min helg i Stockholm kommer snart!

1 kommentar:

Tack för att du lämnar ett spår!
Thank you for leaving me a comment!