onsdag 3 april 2013

En doft av vår...


Idag vill jag visa en omgjord kinamatslåda! Det var en av utmaningarna på träffen i Svartå, att göra om en sådan här låda, eller en nyckelring, en påse eller en mugg. Jag valde lådan. Sedan klädde jag in den i sidor från min kinesiska ekonomibok, som jag fått av min syster efter hennes besök i Kina. Jag förstår ju inte vad det betyder, så det spelar ingen roll att det tydligen är en tråkig bok om ekonomi, typ studentlitteratur...


När jag hade limmat fast mina sidor, målade jag lådan med gesso och sprayade gul och grön mist på, för att göra den lite vårig. Sedan slutade jag tänka och lekte bara. Som avslutning knölade jag ihop några papper och limmade fast en liten Glad Påsk-skylt på, som "fyllning".


Kom gärna tillbaka snart igen!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett spår!
Thank you for leaving me a comment!