lördag 13 april 2013

Tävlingsalster till Mollys

I veckan kom det tråkiga beskedet att min favoritbutik på nätet, Mollys Scrapbooking, ska stänga. Jättetråkigt, tycker jag. Vill man veta mer, klicka på länken.

Fram till i söndags hade Mollys en tävling igång, man kunde köpa ett tävlingskit och tävla om en plats på designteamet. Nu blir ju inte det av, och jag vann inte heller, men jag vill visa min LO.



Jag fick ett jättefint kit att jobba med, som verkligen passade mig och som gav mig massor av idéer så fort jag öppnade mitt paket! Jag funderade ganska länge på vad jag skulle göra med pappren, men i söndags, sista dagen, satte jag igång. Jag jobbar lite bättre under press...

Jag började med att klippa ut luftballongen, några rutor och några vimplar ur tre av pappren. Sedan valde jag att klippa till en fotomatta ur ett fjärde papper. Mitt kit var verkligen fullt av snygga papper! Sedan målade jag med vit gesso ungefär där jag tänkte mig att fotot skulle vara.  Medan färgen torkade valde jag foto, färgade in kanterna på alla utklippta bitar med Distress Ink Walnut Stain och började rulla upp vimplarna så att min lo inte skulle bli så platt.



Jag byggde vidare på de kluster av dekorationer som redan fanns med i papprets mönster och satte luftballongen på 3-d-kuddar.  Vimplarna stack jag in under kanten. De fyra rutorna satte jag snett nedanför fotot, så att det skulle bli lite jämnare fördelning av dekorationer. Det snygga gemet och bandet var också med i mitt kit. Bandet har jag veckat lite och fäst på baksidan av det prickiga pappret med dubbelhäftande tejp.  Sist strösslade jag med blommor och pärlor där jag tyckte att det passade. Det lilla tårtpappret kommer från mina egna gömmor. Jag använde lite crackle paint på några ställen för att ge en lite glittrig effekt utan att använda glitter.

 Jag kan verkligen rekommendera att använda gesso och annan färg på kort och layouter, det ger så stor effekt och är inte ett dugg jobbigt!

Var snäll och hjälp Mollys att tömma sitt lager! De erbjuder 30% rabatt på allt! In och fynda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett spår!
Thank you for leaving me a comment!